Hayatın içinde hayatla varolabilmenin dayanılmaz hafifliği

Herşeye yeniden başlıyorum sanırım...........

14 Mayıs 2008

7 Saniye'de İşi Nasıl Kaparsınız...?




İnsanların nasıl ilk izlenim edindiğini öğrenin

Araştırmalar gösteriyor ki biriyle tanıştığınızda, izlenimin % 93’ü görünüş, beden dili gibi sözlü olmayan veriler üzerine kurulur. Kullandığınız kelimelerse izlenimin sadece % 7’sini oluşturur. İlk karşılaşma telefonda gerçekleşse de nasıl algılandığınızın % 70’i sesinizin tonuna, % 30’u kelimelerinize göre değerlendirilir. Yani, ne söylediğiniz değil, nasıl söylediğiniz önemli.

İlk 12 kelimenizi dikkatli seçin

Araştırmalar her ne kadar birebir görüşmelerde kelimelerinizin, insanların sizin hakkınızdaki düşünceleri üzerinde % 7 etkisi olduğunu gösterse de siz yine de işi şansa bırakmayın. Görüşmeciyle tanıştığınızda bir kaç teşekkür cümlesi kurun. "Bana vakit ayırdığınız için teşekkürler" gibi... Siz takdir ettiğinizde insanlar da sizi takdir eder.

Karşınızdakinin ismini kullanın

Kendi isminizden kulağa daha hoş gelen başka bir şey yoktur. İlk 12 kelimenizde ve ilk 7 saniye içinde görüşmecinin ismini kullanmanız, ona değer verdiğiniz ve odaklandığınız mesajını verecektir. İsmiyle çağrılmak kadar hiçbir şey insanların dikkatini çekmez.

Saçınıza dikkat edin

Çünkü görüşmeci de edecektir. Biriyle tanıştığınızda dış görünüşünüzle ilgili olarak, ilk etapta saçınız ve yüzünüz dikkat çekecektir. Hiç kimse saçı stili profesyonel olmayan, dağınık saçlı biriyle çalışmak istemez.

Ayakkabılarınızın temiz olmasına özen gösterin

İnsanlar yüzünüzden hemen sonra ayaklarınıza bakar. Ayakkabılarınız temiz değilse, görüşmeci detaylara önem vermediğinizi düşünecektir. Ayakkabılarınız boyanmış ve iş ortamına uygun olmalı. Ayakkabınız kapıdan çıkarken giydiğiniz son şey olabilir ama insanların ilk dikkat ettikleri şeylerden biridir.

Hızlı yürüyün

Araştırmalar gösteriyor ki diğerlerinden % 10-20 daha hızlı yürüyen insanlar, önemli ve enerjik olarak görülüyor. Bu tam da potansiyel işvereninizin aradığı bir tip. Etkilemek istiyorsanız, temponuzu arttırın ve sanki bir yere yetişiyormuşsunuz gibi hızlı yürüyün.

İyi el sıkmayı öğrenin

Potansiyel işvereninizle tanıştığınızda, ilk yaptığınız elinizi uzatmaktır. Her iş adamı bilir ki iyi bir tokalaşma kendinden emin olmalıdır. Ancak görüşmelerde genelde, insanlar gevşek bir tokalaşma yaparlar. Eğer iyi bir başlangıç yapmak istiyorsanız, karşınızdakinin elini tam olarak kavramalı ve kendinden emin bir şekilde ama hafifçe tokalaşmalısınız. Böylece iyi bir iş ilişkisinin başlangıcını gerçekleştirmiş olursunuz.

Beden dilinizle sözlü mesajlarınızı uyumlu hale getirin

Tebessüm ya da memnun bir ifade, görüştüğünüz kişiye orada bulunmaktan memnun olduğunuz mesajını verir. Göz kontağı kurmak, söylenenlere dikkat ettiğinizi ve ilgilendiğinizi gösterir. Görüşmeciye doğru eğilmeniz, konuşmaya dahil olduğunuzu gösterir. İlgili ve ilginç görünmek için mümkün olduğunca çok işaret kullanın.

Görüşme sürecinde, her hareketinizi planlayabilirsiniz. Görüşmeyi ayarlar, hazırlanır ve sunumunuzu yaparsınız. Ancak potansiyel işverenler her an her yerde karşınıza çıkabilir. Bu nedenle her an iyi bir izlenim yaratmak için hazır olun.



7 Mayıs 2008

Kendinizi Test Edin

1.Enerji dolu olmak
Bazı insanlar diğerlerine oranla daha enerjiktirler. Bu kişiler iş görüşmesinde ya da neredeyse her yerde etraflarına yaşama sevinci, coşku ve enerji yayarlar. Sürekli olarak aktif olmak isterler. Böyle bir özelliğe sahipseniz odaya girdiğiniz anda fark edilirsiniz, yürüyüşünüz ve gözlerinizdeki parlaklık hemen dikkat çeker.
2.Enerjinizi işe vermek
Ne kadar çalışkan ya da ne kadar zor işler yapmış olduğunuzu anlatmakla işe alım uzmanları ikna olmazlar. Tembel bir insana göre her iş zordur ve zamanının çoğunu bu konuda şikayet etmekle harcar. Eğer boş zamanlarınızda işe yönelik ilgileriniz varsa, yüksek motivasyonla çalışabilecekseniz bunları anlatmanız daha yararlı olur. Çalışma prensiplerinizden bahsedin.
3. Rolünüzün farkında olmak
İlk izlenim çok önemlidir. Görüşmeye giderken görünüşünüze özen göstermelisiniz. Görüşmeciye vereceğiniz mesajın etkililiği, üstlendiğiniz rolün ne kadar farkında olduğunuzla orantılıdır.
4. Manevi motivasyon
Neye sahip olduğunuz, nerede yaşadığınız o kadar da önemli değildir, önemli olan elinizde olanla ne yaptığınızdır. Bunu öğrenebilmek için genelde size geçmişte neye sahip olduğunuz, şu an elinizde olanlar ve aradaki fark sorulur.
5. Duygusal olgunluk
İnsanlar üç yönden büyür: fiziksel olarak, akli olarak ve duygusal olarak. Çoğu yönetici fiziksel ve akli yönden olgunlaşırken duygusal yönden olgunlaşma garanti edilemez. Bir kişinin fiziksel büyümesini tamamlamış olduğunu görebilirsiniz. O kişinin eğitim durumuna, derecelerine, sertifikalarına bakarak akli yeteneğini de görebilirsiniz. Fakat duygusal olgunluğu gösterecek bir işaret yoktur. Duygusal olgunluğa eriştiyseniz kendinize güvenerek size verilen işin üstesinden gelemeye çalışırsınız. Sizden beklenen de budur.
6. Kötü durumları kazançlı bir şekilde yönetebilmek
İşe alım uzmanları için en iyi aday, sıkıntılı ve kötü durumları yönetebilme becerisine sahip olandır.
7.Verilen işi bitirmek
Geçmişte başarıyla bitirdiğiniz işleriniz olmalı ve sonuç odaklı olmalısınız. Görüşme sırasında tamamladığınız işlerden, sonuçlarının ne olduğundan örnekler vererek bahsedebilirsiniz.
8.Sadece para kazanmayı istemek değil, işini iyi yapmak
Para önemli bir motivasyon aracı olsa da yaptığınız işi sevmek çok daha önemli. İşini seven kişi işini en iyi şekilde yapmaya çalışır ve takdir toplayarak, ödüllendirilerek yaptığı işin karşılığını alır. İstemeden yapılan işin ne size ne de şirkete hiçbir katkısı olmaz.
9. Amacınıza sadık kalın
Görüşmede amacınızı açıkça belirtin ve bu amaçta ne kadar kararlı olduğunuzu anlatın.
10. Güler yüzlü olmak
İş görüşmesi yapan kişilerin baktığı ilk özelliklerden belki en önemlisi güler yüzlü olmaktır. Güler yüzlü ve kendinden emin görünerek birçok adayı geride bırakabilirsiniz