Hayatın içinde hayatla varolabilmenin dayanılmaz hafifliği

Herşeye yeniden başlıyorum sanırım...........

27 Ocak 2010

Benim Suphi Hocam

          Ben çocukken böyle eni boyu bir çocuktum bizim büyüdüğümüz ilçede düz yollar yoktu hep rampalı böyle kazara yere düşsem yuvarlanarak ilerlerdim yerde
          Bu tombikliğimin yanısıra olağanüstü derecede diğer çocuklardan dayak yiyen bir çocuktum taaki ilkokul beşinci sınıfa kadar ....bizim memlekete bir karete salonu açıldı il merkezinden gelen siyah kuşağını yeni almış bir vatandaş Suphi  hocam(kulağı çınlasın emeği var üzerimde)...benim semtteki diğer çocuklardan dayak yemem babamı çok üzüyormuş birgün tuttu kolumdan direk karete salonuna ....sözü şüydu ''HOCAM bu çocuk herkesten dayak yiyor eti senin kemiği benim yiyecekse dayak senden yesin en azından dayak yememeyi öğrenir.....
     Suphi hocanın gözleri ışıl ışıldı tamam efendim dedi babama ...iyi hatırlıyorum ilk karete gi'm şeker çuvallarından annem tarafından dikilmişti(karete gi karete elbisesi)...biz başladık 3 ay sonra sarı kuşak imtihanı başaramadım ben arkadaşlarım başardı sarı kuşak aldılar ben başaramadım zoruma gitmişti çalıştım dediler gibi ozamanlarda 6 ayda bir imtihan 3 senede alınacak siyah kuşak  ki her sınavı geçmek lazım ben 2 sene sonra yaşım 15 olmadığı için kahverengi kuşakta 15 yaşımı beklediimden alamadım siyah kuşağı.....
         Yıllar sonra bodrumda halikarnas diskonun önündeyim kapıda Suphi hocamı gördüm tanıdı beni vayyy karete ka levent nasılsın bende eda şu hocam ben artık ka değilim Şu anda siyah kuşak 4.dandayım biraz daha zorlasam MASTER olacam gülümsedi Suphi hocam leventim üstat nakayama bile hala öğrencidir ....hırsını severim sen istersen herşeyi yaparsın ama bazende beklemeyi bilmek lazım tıpkı 15 yaşını beklediğin gibi....
           Suphi hocamın gözleri yine ışıl ışıldı ondan çok şey öğrenmiştim bana ilk siyah kuşağı o almıştı hala evde durur ne kadar artık eskise kopsada bana bir sporda onur kazanmayı onurlu yaşamayı öğretenlerden biride oydu .....o sözü aklımdan hiç çıkmaz ''Üstat nakayama bile hala öğrencidir hırsını severim herşeyi yaparsın ama beklemeyi bilmek lazım....unutmaki sabırla kazanılan onur en değerlisi en kıymetlisidir....

         Varol Suphi hocam ......sevgim saygımla

Hiç yorum yok: